zuai-logo
zuai-logo
  1. AP Spanish Literature And Culture
FlashcardFlashcardStudy GuideStudy GuideQuestion BankQuestion Bank
GlossaryGlossary

El siglo XVII en la literatura española

Question 1
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

Imagining a debate between Sor Juana and Gabriel García Márquez on the portrayal of female autonomy, what conclusion might they draw regarding its representation across different literary periods?

Question 2
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

¿Cómo emplea Sor Juana Inés de la Cruz el tono del poema para transmitir su mensaje?

Question 3
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

¿Qué efecto produce en el lector la repetición constante del término “necio” dentro del poema?

Question 4
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

¿Qué tema principal aborda el poema "Hombres necios que acusáis"?

Question 5
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

¿De qué manera aborda Sor Juana Inés de la Cruz la temática del amor en 'Hombres necios que acusáis'?

Question 6
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

What function does Mexico City’s cosmopolitan atmosphere have Rafael F Munoz “¡Vámonos con Pancho Villa! ” highlighting revolutionary fervor disillusionment

Question 7
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

¿De qué manera influye la repetición del verso “Hombres necios” a lo largo del poema para conectar con los lectores?

Feedback stars icon

How are we doing?

Give us your feedback and let us know how we can improve

Question 8
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

In which way does Sor Juana use rhetorical questioning in "Hombres necios que acusáis" to challenge societal norms?

Question 9
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

¿Cuál de los siguientes temas es central en el poema "Hombres necios que acusáis" de Sor Juana Inés de la Cruz?

Question 10
college-boardSpanish LiteratureAPExam Style
1 mark

How does Sor Juana Inés de la Cruz's use of paradox in "Hombres necios que acusáis" compare to the use of this literary device in the works of her contemporaries?